Μουσείο του Λούβρου
Είχα την τιμή να είμαι ο αποκλειστικός φωτογράφος των ελληνικών αρχαιοτήτων που επιλέχθηκαν για την έκθεση «Au Royaume d’ Alexandre le Grand – la Macédoine Antique» (Στο Βασίλειο του Μ. Αλεξάνδρου – Η αρχαία Μακεδονία) που διοργανώθηκε στο Μουσείο του Λούβρου το 2011. Επρόκειτο για μία μεγαλειώδη έκθεση 1100 τ.μ., στην οποία έγινε για πρώτη φορά ενοποίηση αρχαιολογικών συνόλων, που προσέλκυσε μέσα σε 4 μήνες εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Η φωτογράφιση των 668 ελληνικών αρχαιολογικών αντικειμένων για τη δημιουργία του καταλόγου της περιοδικής αυτής έκθεσης, με τρόπο που να περισυλλέγει μνήμες, να δημιουργεί μία δυναμική σχέση με το παρελθόν και να ανοίγει ένα δίαυλο επικοινωνίας με τα γαλλικά συνανήκοντα ευρήματα, αποτέλεσε από μόνο του μία μεγάλη πρόκληση.
Τα αρχαιολογικά αντικείμενα είναι εξαιρετικά εύθραυστα και ότι κάθε χειρισμός μπορεί πιθανά να τα βλάψει. Για το λόγο αυτό, η τεκμηρίωσή τους θα πρέπει να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ολιστικά και με τα καλύτερα διαθέσιμα μέσα στην τρέχουσα χρονική στιγμή.
Πολλά από τα αντικείμενα της έκθεσης τεκμηριώθηκαν ως gigapixel φωτογραφίες έτσι ώστε να καθίσταται δυνατή η μεγάλη μεγέθυνση των αρχείων. Τέτοιες εικόνες χρησιμοποιήθηκαν στα banners που κοσμούσαν την είσοδο του Μουσείου κατά τη διάρκεια της έκθεσης.
Ο κρατήρας του Δερβενίου
Τα αμετακίνητα αντικείμενα, όπως ο περίφημος κρατήρας του Δερβενίου που φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης φωτογραφήθηκε και ως ανάπτυγμα έτσι ώστε να μπορεί να αποδοθεί ολόκληρη η παράστασή του σε μία φωτογραφία.
Κατάλογος της έκθεσης
Βραβεύτηκε από τη Γαλλική Ακαδημία ως η καλύτερη έκδοση του 2011
Όταν φωτογράφησα για πρώτη φορά αυτό το υπέροχο αρχαιολογικό εύρημα, προσπάθησα να απεικονίσω τη μεγαλοπρέπειά του, συνδυάζοντας πολλές φωτογραφίες σε μία πολύ μεγάλη εικόνα, όπου με παραστατικό αλλά στατικό τρόπο αποτύπωνε το αντικείμενο. ‘Ελειπε όμως η κίνηση, που ήταν ενσωματωμένη στην κατασκευή του αντικειμένου.
Παρατήρησα λοιπόν, ότι μια φωτογραφία, ανεξαρτήτως του πόσο άρτια τεχνικά κι αν είναι, δεν μπορεί να αποδώσει την ανεπαίσθητη αλλά λεπτή κίνηση αυτών των τέλειων φύλλων και το πόσο απίστευτα εύθραυστα είναι τα στεφάνια αυτά.
Κατά συνέπεια σκέφτηκα να εφαρμόσω μία δημιουργική μέθοδο βιντεοσκόπησης η οποία θα συμπληρώνει τη φωτογραφική καταγραφή και θα δίνει ζωή σε αυτό το αριστούργημα με το να επιτρέπει στο θεατή να αντιληφθεί την περίτεχνη κίνηση αυτών των εξαιρετικά φυσικών φύλλων, όταν ο κάτοχός τους θα περπατούσε φορώντας το στεφάνι.