Επαυξημένη πραγματικότητα

Γυρίζοντας το ρολόι χιλιάδες χρόνια πίσω, με ένα κλικ
Η προσωπική μου προσέγγιση, σε ότι αφορά στις εφαρμογές AR, είναι να δώσω μια νέα διάσταση στην επίσκεψη στα μουσεία, να εκμηδενίσω αποστάσεις φέρνοντας μαζί αντικείμενα που ποτέ δεν θα βρίσκονταν στον ίδιο φυσικό χώρο. Τα αντικείμενα ταξιδεύουν, εικονικά, πέρα από τα όρια του φυσικού τους χώρου, διασφαλίζοντας ότι είναι προσιτά και διαθέσιμα στον οποιονδήποτε.
Η υλοποίηση τέτοιων εφαρμογών από φορείς πολιτισμού προσφέρει μία σειρά από ουσιαστικά πλεονεκτήματα:
- Θέαση του αντικειμένου από όλες τις γωνίες, ακόμη και από εκείνες που θα ήταν αδύνατον να το δούμε δια ζώσης, όπως για παράδειγμα από πάνω.
- Εξατομικευμένη διάδραση με το μοντέλο μέσα σε ένα ολοκληρωμένο αφηγηματικό περιβάλλον.
- Ένθεση επιπλέον πληροφοριών τις οποίες ο θεατής/ χρήστης ανακαλύπτει ενώ περιεργάζεται το μοντέλο.
- Εικονική “προσθήκη” τμημάτων στο αντικείμενο, όπως απολεσθέντων μερών του, ή ακόμη και ενδεικτικό χρωματισμό του.

Συνθέτοντας ένα ρεαλιστικό τρισδιάστατο μοντέλο
Πρώτο βήμα για να δημιουργήσουμε μία AR εφαρμογή είναι η τρισδιάστατη ψηφιοποίηση. Στόχος μου, όταν καλούμαι να ψηφιοποιήσω τρισδιάστατα ένα αντικείμενο ιστορικής αξίας, δεν είναι απλώς να το αποτυπώσω σε ένα μοντέλο υψηλής ακριβείας, αλλά ταυτόχρονα το μοντέλο να προσφέρει τον καλύτερο δυνατό φωτορεαλισμό και να αναδεικνύει το αντικείμενο ισάξια, αν όχι καλύτερα, από μία συμβατική φωτογράφιση.
Η μαγεία κάθε αντικειμένου δεν αντικατοπτρίζεται μόνο από τον όγκο του αλλά, σε πολύ μεγάλο βαθμό, από την υφή του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένο όπως και από τον φωτισμό πάνω του, ο οποίος μπορεί και αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο τους όγκους του.

Υλοποιηση
Για να το πετύχω αυτό, χρησιμοποιώ ένα συνδυασμό τρισδιάστατης σάρωσης και φωτογραμμετρίας προκειμένου να συμπυκνώνω σε ένα μοντέλο τα πλεονεκτήματα και των δύο μεθόδων, τη μεγάλη ακρίβεια της σάρωσης και τον φωτορεαλισμό της φωτογραμμετρίας.
Μετά την αρχική παραγωγή των μοντέλων, αυτά φωτίζονται εκ νέου σε τρισδιάστατο ψηφιακό περιβάλλον έτσι ώστε να επανακτήσουν τις φωτογραφικές ιδιότητες των ελεγχόμενων φωτισμών, της σκιάς, της γυαλάδας και της αντίθεσης.