MENU
Υπηρεσίες
Hypertitle number
02.2
Service category
Αντικείμενα

Επαυξημένη πραγματικότητα

Hero image
Επαυξημένη Πραγματικότητα

Γυρίζοντας το ρολόι χιλιάδες χρόνια πίσω, με ένα κλικ

Μήπως τα εκθέματα που βλέπεις σε ένα μουσείο σου φαίνονται βαρετά ή ακατανόητα; Μήπως θα προτιμούσες, αντί να παρατηρείς απλώς ένα αντικείμενο, να επισκεφθείς τον χώρο όπου ανακαλύφθηκε, να δεις που ήταν τοποθετημένο και τι υπήρχε γύρω πριν από χιλιάδες χρόνια; Πηγαίνοντας 3Διαστάσεις παραπέρα, οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας εξελίσσονται σε χρήσιμα εργαλεία για να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε καλύτερα την ιστορία και το παρελθόν μας.
Η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) είναι η προσθήκη πολυμεσικού ψηφιακού υλικού σε αρχαιολογικούς χώρους και αντικείμενα, με τη χρήση κινητών συσκευών όπως ένα smartphone ή tablet. Ενισχύει τον φυσικό κόσμο με ψηφιακό υλικό και επιτρέπει στους  χρήστες να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βάθος την πολιτιστική τους κληρονομιά καθώς και να “επισκεφθούν” χώρους όπου η πρόσβαση είναι δύσκολη ή περιορισμένη.
Components
Title
προσέγγιση
body

Η προσωπική μου προσέγγιση, σε ότι αφορά στις εφαρμογές AR, είναι να δώσω μια νέα διάσταση στην επίσκεψη στα μουσεία, να εκμηδενίσω αποστάσεις φέρνοντας μαζί αντικείμενα που ποτέ δεν θα βρίσκονταν στον ίδιο φυσικό χώρο. Τα αντικείμενα ταξιδεύουν, εικονικά, πέρα από τα όρια του φυσικού τους χώρου, διασφαλίζοντας ότι είναι προσιτά και διαθέσιμα στον οποιονδήποτε.

Η υλοποίηση τέτοιων εφαρμογών από φορείς πολιτισμού προσφέρει μία σειρά από ουσιαστικά πλεονεκτήματα:

  1. Θέαση του αντικειμένου από όλες τις γωνίες, ακόμη και από εκείνες που θα ήταν αδύνατον να το δούμε δια ζώσης, όπως για παράδειγμα από πάνω.
  2. Εξατομικευμένη διάδραση με το μοντέλο μέσα σε ένα ολοκληρωμένο αφηγηματικό περιβάλλον.
  3. Ένθεση επιπλέον πληροφοριών τις οποίες ο θεατής/ χρήστης ανακαλύπτει ενώ περιεργάζεται το μοντέλο.
  4. Εικονική “προσθήκη” τμημάτων στο αντικείμενο, όπως απολεσθέντων μερών του, ή ακόμη και ενδεικτικό χρωματισμό του.
Συγκριτική φωτογραφία μεταξύ του αρχικό και τελικού αποτελέσματος
body

Συνθέτοντας ένα ρεαλιστικό τρισδιάστατο μοντέλο

Πρώτο βήμα για να δημιουργήσουμε μία AR εφαρμογή είναι η τρισδιάστατη ψηφιοποίηση. Στόχος μου, όταν καλούμαι να ψηφιοποιήσω τρισδιάστατα ένα αντικείμενο ιστορικής αξίας, δεν είναι απλώς να το αποτυπώσω σε ένα μοντέλο υψηλής ακριβείας, αλλά ταυτόχρονα το μοντέλο να προσφέρει τον καλύτερο δυνατό φωτορεαλισμό και να αναδεικνύει το αντικείμενο ισάξια, αν όχι καλύτερα, από μία συμβατική φωτογράφιση.

Η μαγεία κάθε αντικειμένου δεν αντικατοπτρίζεται μόνο από τον όγκο του αλλά, σε πολύ μεγάλο βαθμό, από την υφή του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένο όπως και από τον φωτισμό πάνω του, ο οποίος μπορεί και αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο τους όγκους του.

Image
Στερεοσκοπική διάταξη φωτογράφισης με δύο μηχανές Hasselblad

Body

Υλοποιηση

Για να το πετύχω αυτό, χρησιμοποιώ ένα συνδυασμό τρισδιάστατης σάρωσης και φωτογραμμετρίας προκειμένου να συμπυκνώνω σε ένα μοντέλο τα πλεονεκτήματα και των δύο μεθόδων, τη μεγάλη ακρίβεια της σάρωσης και τον φωτορεαλισμό της φωτογραμμετρίας.

Μετά την αρχική παραγωγή των μοντέλων, αυτά φωτίζονται εκ νέου σε τρισδιάστατο ψηφιακό περιβάλλον έτσι ώστε να επανακτήσουν τις φωτογραφικές ιδιότητες των ελεγχόμενων φωτισμών, της σκιάς, της γυαλάδας και της αντίθεσης.

© Orestis Kourakis. Website created by Point Blank